خانه » عمومی » جرقه از لیمان یا اگر این نبودم چه بودم

جرقه از لیمان یا اگر این نبودم چه بودم

اگه قرار نبود پزشک باشم، حتمن دندون پزشک بودم. متخصص دندون پزشکی اطفال. خوش اخلاق و شوخ. با شوهرم توی یه مطب کار می کردیم. موهام کوتاه بود و میزدم پشت گوشم. هیچ وقت رنگ نمی کردمشون. همیشه ریمل می زدم. از شیش سال قبل معطل کاغذبازی های ناتموم مهاجرت.

اگه قرار نبود دندون پزشک باشم، حتمن نویسنده بودم. نویسنده ی داستان های سوررئال. چندتایی مجموعه داستان کوتاه داشتم و هر از گاهی داستان بلند می نوشتم. تک و توک ترجمه هم می کردم. شعر هم می نوشتم وقت تنهایی. ولی فقط خودم میخوندمشون و نه هیچ کس دیگه. لیوان چایی از بغل دستم دور نمی شد. موهام همیشه مرتب و پرکلاغی بود. صدام حتمن کمی خش داشت. آروم و شمرده حرف می زدم. تنها زندگی میکردم.

اگه قرار نبود نویسنده باشم، حتمن طراح بودم. طراح تبلیغات. بیلبورد، کارت و طرح روی جلد و غیره. اتاقم اولین اتاق توی راهروی شلوغ شرکت بود. شال قرمز می پیچیدم دور گردنم هر صبح. موهام تا بالای شونه هام بود و وقت استراحت وقتی از پشت پنجره به ازدحام مردم توو خیابون نگاه میکردم، نور آفتاب شرابی تر از چیزی که واقعن بود نشونش میداد. کافه ی اون ور خیابون شرکت پاتوقم بود. تنها زندگی می کردم.

اگه قرار نبود طراح باشم، حتمن عکاس بودم. پالتوی بلند قهوه ای داشتم که دکمه هاش همیشه باز بود. زیرش یقه اسکی شیری رنگ می پوشیدم. بند دوربین از گردنم آویزون بود. موهام عسلی بود و ملایم تاب میخورد تا زیر شونه ها. کم خواب و پر حرف. دوستام زیاد بودن و خونه ام کوچیک. آخر هفته یارم برامون پاستا درست می کرد و من پشت کامپیوترم عکس ادیت می کردم.

اگه قرار نبود عکاس باشم، حتمن معلم پیانو بودم. با کلی شاگرد ریز و درشت. مهربون و باحوصله بودم حتمن. خیلی لاغر بودم. همیشه رژ گونه روو صورتم بود. موهام زیتونی بود و اغلب دم اسبی می بستمشون. دختر پنج ساله ام آهنگ فانتزی ژیلا رو از بر بود.

اگه قرار نبود معلم باشم، حتمن خونه دار بودم. یه مدرک لیسانس توی کمدم داشت خاک میخورد. با تلفن که حرف می زدم با دست گرد و غبار روی میز تلفن رو پاک می کردم. پنجره ها رو باز نمی کردم که خونه از برق زدن نیفته. شوهرم یه مهندس خسته بود. هردوتا پسرم تیزهوشانی بودن. غروب که از کلاس زبان میاوردمشون خونه یه برش کیک شکلاتی که صبح پخته بودم با یه لیوان شیر کاکائوی داغ عصرونشون بود.

یک دیدگاه برای ”جرقه از لیمان یا اگر این نبودم چه بودم

پاسخی بگذارید

